THE BOX MAMA

Vår mammamage-träning är uppdelad i steg 1 och 2

The Box Mama steg 1
Denna kurs är till för dig som är mamma som vill komma i gång med träningen efter graviditet och förlossning. Om du har vana av att träna sedan tidigare eller inte spelar ingen roll! Här börjar vi från början och lägger bland annat fokus på andning, hitta kontakten i de djupa magmusklerna och att stärka bäckenet.

Kursen pågår under sju veckor och vi startar en ny omgång fyra gånger per år. Träningen stegras utifrån en tydlig progression och förbereder dig för en aktiv vardag och fortsatt träning i Mama steg 2 och våra andra pass på Boxen.

Nästa kursstart: vecka 42.
Träningspassen hålls på onsdagar, klockan 08.30

The Box Mama steg 2
Denna kurs är för dig som redan har kommit i gång med träningen och är redo för lite mer utmaning men ändå vill bibehålla fokus på andningen och att stärka bål och bäcken. Passet påminner om våra vanliga WODar men med anpassade övningar som utmanar bland annat dina bäckenbottenmuskler och ditt magstöd.

Kursen pågår under sju veckor med löpande intag så du kan börja när du vill!

Mama steg 2 passar lika bra för dig som precis genomfört Mama steg 1 som för dig som fått barn för några år sedan.

Löpande intag från och med vecka 42
Träningspassen hålls på onsdagar, klockan 09.30

Anmälan: Du anmäler dig till kurserna genom att köpa den kurs som passar dig under fliken ”bli medlem” i kategorin ”kurser” https://theboxsandviken.se/bli-medlem/

The Box Mama leds av coach Jennie som har lång erfarenhet av mammamage-träning. Har du frågor? Kontakta henne på Jennie@theboxsandviken.se