OM OSS

Till oss på The Box kan alla komma, oavsett om du tränat mycket innan eller inte alls, oavsett om du är ung eller har mer erfarenhet av livet, oavsett om du vill bli starkare i vardagen, tävla i funktionell träning eller svettas i spinningsalen en stund.
Våra erfarna och utbildade coacher och instruktörer kommer att anpassa träningen till dig och ge dig möjlighet att bli stark och smidig samtidigt som vi lovar dig att du har väldigt roligt!

Vårt mål är att The Box ska vara ett ställe dit du vill komma ofta, för att träna men också för att umgås. Vi vill ge dig personlig träning i grupp och få dig att utvecklas, trivas och längta till nästa pass.
Vi kommer att göra vårt bästa för att ditt besök hos oss ska skapa mervärde – själva träningen måste du utföra själv, men vi står bredvid dig, alla dagar i veckan.

OCH VAD ÄR EGENTLIGEN FUNKTIONELL TRÄNING?

Tänk dig att du under ett träningspass blandar övningar från tyngdlyftning, gymnastik och konditionsträning, allt för att ge dig en så varierad fysisk träning som möjligt under ett och samma pass. Målet handlar om att öka din fysiska förmåga.

Våra träningspass kallas för WOD (Workout Of The Day) och innehåller flera olika övningar som utförs under en given tidsram. Övningarna varierar från dag till dag och kan innehålla de vanliga styrkelyften (exempelvis marklyft, frivändningar, bänkpress), gymnastiska moment (exempelvis övningar i räck, handstående) och konditionsövningar (exempelvis löpning, rodd, hopprep). Alla moment har sina egna namn inom funktionell träning, ni kanske känner igen boxjumps, burpees, muscleups, clean and jerk eller thruster?

Trots att passen har rekommenderade vikter för kvinnor och män och givna antal repetitioner anpassas alltid passet efter din personliga förmåga, detta kallar vi för att skala. Att kunna utföra övningarna med rätt teknik är alltid viktigare än att göra dem snabbt eller tungt. Kan man inte utföra en övning finns alternativ. Våra coacher är där för att hjälpa dig att hitta lösningar och utveckla din teknik och förmåga.
Ibland arbetar man i ”teams of 2” och då är ni två som delar på ett givet antal övningar, passen kallas då Team WOD. Andra pass kan vara rena teknikpass eller mobilitetspass då vi fokuserar på rörlighet. När vi inte har pass sker så kallad Open Gym. Då tränar du på egen hand med vår utrustning.

Gemensamt för alla pass är, förutom allsidig träning, att de är roliga! Det är aldrig tyst när vi tränar, utan passen karaktäriseras av grym sammanhållning och musik. Vårt mål är att du ska komma hit ofta, utvecklas och ha kul!